ГОЛУБАЯ ГОМТез имени-1

Вчені Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» спільно з Харківським тракторним заводом розробили інноваційну двопоточну безступінчасту гідрооб'ємно-механічну трансмісію для колісних тракторів, яка підвищує їх продуктивність, економить паливо і одночасно з цим суттєво зменшує психо-фізичні навантаження на тракториста. При цьому нова трансмісія значно дешевша закордонних аналогів і дозволяє тракторам виробництва ХТЗ залишатися в бюджетному сегменті ринку.

DSC03547

Нова безступінчаста трансмісія дає такі переваги:

•    забезпечує плавне безступінчасте регулювання швидкості сили тяги трактора;
•    підвищує продуктивність праці;
•    полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора в цілому;
•    сприяє підвищенню надійності роботи двигуна;
•    знижує витрату палива; 
•    дозволяє розвантажити штатну гальмівну систему трактора.

WP_20140909_001

«Нова розробка дозволить замінити ступінчасті механічні коробки передач, які вже десятиліттями використовуються у вітчизняних тракторах, постійно модернізуються, але все ж мають свою межу. Створена безступінчаста гідрооб'ємно-механічна трансмісія відповідає сучасним тенденціям світового тракторобудування і дозволяє Харківському тракторному заводу значно підвищити споживчі якості вітчизняних тракторів і зміцнити свою конкурентоспроможність на світовому ринку. Важливою перевагою нової трансмісії є те, що вона орієнтована не тільки на установку в нові трактори серії ХТЗ-170/240, але може використовуватися на вторинному ринку для тракторів серій ХТЗ-150К, 170 і 172», – коментує заступник директора технічного АТ «ХТЗ», завідувач кафедрою «Автомобіле- і тракторобудування» НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Вадим Самородов.

 DSC03907

Протягом останніх 15 років команда вчених НТУ «ХПІ» займається проблемами вдосконалення конструкцій і підвищенням показників тракторів виробництва ХТЗ. На профільній кафедрі «Автомобіле- і тракторобудування» створені і розвиваються два новітніх наукових напрями – це структурний та параметричний синтез безступінчастих трансмісій транспортних засобів і просторово-топологічний підхід щодо визначення і прогнозування основних техніко-економічних показників тракторів.

 DSC03903

Створення наукоємної і високо уніфікованої безступінчастої гідрооб'ємно-механічної трансмісії для вітчизняних тракторів стало результатом тісної співпраці вчених кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» університету та фахівців АТ «ХТЗ».

Нова трансмісія захищена 3 патентами України, особливості її роботи викладені в ряді статей в авторитетних наукових виданнях. Творчі ініціативи вчених, конструкторів і виробничників, а головне – їх злагоджену спільну роботу постійно підтримують ректор НТУ «ХПІ» професор Леонід Товажнянський та Генеральний директор АТ «ХТЗ» Владислав Губін.

ХТЗ, Студенты на выставке 006

На даному етапі дослідні зразки трансмісії вже виготовлені, проведені заводські стендові випробування. В даний час нова безступінчаста трансмісія встановлюється на трактор ХТЗ-240, на якому буде відпрацьовуватися її електронна система управління і робота в складі трактора при виконанні сільськогосподарських технологій.
Розроблена трансмісія викликала великий інтерес серед фермерів і фахівців в області сільгоспмашинобудування на міжнародній виставці «Агросалон-2014» і на міжнародному форумі з відродження фермерських господарств в Україні «Агропорт-2014».

Відеорепортаж

001