Результати опитування здобувачів вищої освіти – 2023 рік

Результати опитування

Результати опитування здобувачів вищої освіти. 2023 рік

Опитування здобувачів вищої освіти проводилося в рамках реалізації внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти Відділом забезпечення якості освітньої діяльності і проводилось у вересні 2023 року. Таке опитування є формою участі
здобувачів вищої освіти у системі внутрішнього забезпечення якості вищої освіти та реалізації принципу «студентоцентрованого» навчання. Враховуючи, що забезпечення внутрішнього контролю якості освіти в університеті полягає у співпраці з усіма зацікавленими сторонами освітнього процесу.

Мета моніторингу

Вивчення рівня задоволеності здобувачів освіти рівнем організаційної, інформаційної, консультативної та соціальної підтримки. Опитування проводилося у формі анкетування із використанням інформаційного ресурсу GOOGLE FORMS.

Здобувачі освіти мали змогу у вільний час дати відповідь на питання.

Здобувачів проінформували, що опитування є дуже важливою складовою процесу оцінювання якості викладання та сприяє поліпшенню організації освітнього процесу. Також було наголошено на забезпеченні анонімності процесу анкетування, що використання результатів опитування неможливе без залучення до нього більшої кількості здобувачів, що надає можливість отримати адекватний зворотний зв’язок кафедрам, викладачам й адміністрації, дозволить здобувачам дійсно вплинути на навчальний процес та покращити якість навчання.

В опитуванні, взяли участь 311 студентів.

Результати опитування здобувачів освіти були відображені у відсотковому значенні відповідно до кількості респондентів, що надали відповідь на те чи інше питання в анкеті.

Результати анонімного он-лайн опитування засвідчили наступне:

Відповіді на питання «Ви задоволені процедурою інформування стосовно освітнього процесу впродовж навчального періоду?»

  • Так                                 192
  • Ні                                   29
  • Частково                       90

Відповіді на питання «Процедура проведення поточного та підсумкового контролів знань є чіткою та зрозумілою?»

  • Так                                 233
  • Ні                                   11
  • Частково                       67

Відповіді на питання «Вам відомий порядок оскарження процедури проведення контрольних заходів?»

  • Так                                 117
  • Ні                                   133
  • Частково                       61

Відповіді на питання «Вам відомі інструменти протидії порушенням академічної доброчесності?»

  • Так                                 160
  • Ні                                   93
  • Частково                       58

Відповіді на питання «Викладачі використовують сучасні методи та засоби навчання (майстер-клас, тренінги, ділові ігри, тренажери, мультимедійну техніку тощо)?»

  • Так                                 132
  • Ні                                   57
  • Частково                       122

Відповіді на питання «Ви задоволені рівнем взаємодії з викладачами, співробітниками та керівництвом інституту?»

  • Так                                 190
  • Ні                                   18
  • Частково                       103

Відповіді на питання «Ви задоволені рівнем інформаційної підтримки (зручне та ефективне інформування стосовно різних аспектів навчання, вільний доступ до електронних інформаційних ресурсів)?»

  • Так                                 207
  • Ні                                   24
  • Частково                       80

Відповіді на питання «Освітній процес забезпечує рівні можливості для дівчат і хлопців щодо реалізації наукових і творчих ідей?»

  • Так                                 265
  • Ні                                   8
  • Частково                       38

Відповіді на питання «Ви задоволені рівнем соціальної підтримки?»

  • Так                                 197
  • Ні                                   24
  • Частково                       90

Відповіді на питання «Які Ви бачите недоліки в організації освітнього процесу?»

  • Застарілість предметів та методичних матеріалів до них.
  • Необізнаність деяких викладачів. Завелика кількість лабораторних та практичних робіт (їх кількість навіть часто перевищує кількість занять з предмету) та неадекватні вимоги до них.
  • Сильно застаріла практика навчання та інформація, що надається.
  • Багато викладачів нашої кафедрі, та певно велика доля з інших взагалі не зацікавлені у тому щоб давати знання студентам. Мені здається що викладачі які просто читають матеріал з документу монотонним голосом протягом 1.5-х а іноді і 3-х годин і самі не зацікавлені у своєму предметі.
  • Деякі викладачі з простою технікою володіння комп’ютером взагалі не розуміються, переважно це викладачі старшого покоління. Більш за все це дивує, коли викладач веде предмет який тісно зв’язаний з програмуванням та комп’ютерними технологіями і не може запустити дошку в Тімсі та включити запис розмови. Ще одним прикладом можу привести пару викладачів які малюють графіки та формули на папері та показують ці світлини на камеру, повідомляючи таких що малюнок дуже мильний і не зрозуміло, що там зображено зі своєї сторони вони нічого зробити не можуть.
  • Не чіткий розклад занять, викладачі забувають додавати цілі групи на пари
  • Деякі лектори буквально читають методику і все, відповідь на питання дуже поверхнево, викладач наче знаходиться на енергозбереженні.
  • Коли ти попереджаєш викладача про те, що тебе не буде на парі. Пишеш йому чи можна здати трохи пізніше. Викладач незадоволений і відповідає «ні».
  • Викладачам часто вже все одно хто як вчитися. Ти просиш їх нормально, чи можна по-іншому здати, щоб отримати хорошу оцінку. Після чого пишуть тобі з агресією, не на «ви», а на «ти», переходячи кордони.
  • Я вчуся на готельно-ресторанний бізнес. Одна вода. Потрібно більше розмовних тем.
  • Дуже важко отримати допомогу якщо є проблеми з установкою програмного забезпечення. Нема ніякого введення в курс на практиці. Ніхто не пояснює з чого почати писати код та взагалі як його сформувати. Також нема конкретних вказівок що потрібно встановлювати та як, інструкції дуже розмиті та працюють тільки в конкретних випадках, якщо нема помилок.
  • «Здача лабораторних робіт» організована поки що не найкращім чином і звіти займають часто більше часу ніж самі лабораторні.
  • Навчальні матеріали різних викладачів знаходяться у різних місцях, що не зручно сконцентрувати необхідні матеріали, завдання, тести, тощо у єдиному просторі. Наприклад у teams або google class.
  • Мені не подобається те, що немає відео з виконанням лабораторних робіт, як це було на початку війни. Тому що потрібно хоча б раз побачити експеримент, щоб людині було хоч трохи легше зрозуміти суть і то навіщо потрібен той чи інший експеримент.
  • Часткова та повна відсутність розуміння між викладачами та студентами, відсутність індивідуального підходу до студентів.
  • Невміння викладачів адаптувати навчальний процес під стан в країні, рівень необхідних знань та вид їх подачі.
  • На онлайн заняттях неодноразово зустрічаються проблеми зі звуком, мікрофоном та інтернетом у викладачів, також інколи є проблеми з Teams та корпоративною поштою.
  • Відсутність живого спілкування з викладачами. Дивний підхід деяких викладачів щодо коротких тестувань на засвоєння теми( 10 питань на 54 людини, без можливості особисто пройти тест щоб отримати бал чи перевірити знання).
  • Відсутність нормальних умов зв’язку з викладачами в залежності від місця знаходження студентів та викладачів.
  • Накладання пар, відсутність задіяння студентів на парах.
  • Скучні монотонні лекції, які тягнуться як карамель.
  • Подача інформації. Іноді навіть після декількох пояснень не зрозуміло про що йде річ. Це все через те, що викладачі пояснюють все на своєму рівні сприйняття, а деякі студенти не доросли до цього рівня, або ж просто не мають достатньо знань.
  • Об’єднання груп іноземних і українських студентів на лекціях (багато часу йде на «китайські» нюанси).

Відповіді на питання «Ваші пропозиції з удосконалення освітнього процесу»

  • Навчити старих викладачів використовувати телеграм та ставити пари вчасно.
  • Частіше проводити опитування студентів на кафедрах.
  • Треба надавати матеріали заздалегідь для підготовки до заняття (перегляд відео / статей тощо).
  • Хотілося щоб були дійсно цікаві пари, з викладачем, якого приємно слухати, який полюбляє свій предмет та може про нього дійсно цікаво розповідати, а не читати документ на протязі семестру.
  • Зробити більш практики ніж теорії.
  • Пояснення матеріалу в простішій формі.
  • Хотілося б цікавіших лекцій з інтерактивом.
  • Треба зробити окремий чат, де буде тільки розклад і поряд посилання на заняття, можна ще додати посилання на ДЗ, без будь яких коментарів, це все в інших чатах.
  • В Teams є кнопка «завдання»-добре якби туди викладачі скидали свої завдання.
  • Було добре , якби усі викладачі записували в Teams, бо якщо тебе не було на парі, було в зручніше дивитись лекції у записі.
  • Оновити матеріал, який надається студентам.
  • Було б корисним провести науково-методичну конференцію по обміну досвідом викладання фундаментальних дисциплін on-line.
  • Було б не погано покращити процес повідомлення студентів про якісь події в університеті.
  • Зробити автоматичні методи перевірки лабораторної роботи, щоб студенти могли запустити готові тести і перевірити чи все працює правильно щоб не витрачати на це час на парі.
  • Створити якусь єдину базу або провести інструктаж для викладачів що необхідно давати завдання та пояснювати у текстовій формі також що куди і коли здавати, бо нічого не зрозуміло.

Пропозиції

Директорам ННІ, гарантам ОП, кураторам академічних груп провести онлайн зустрічі зі студентами та:

  1. Активізувати участь здобувачів вищої освіти усіх рівнів у загальноуніверситетських опитуваннях.
  2. Ознайомити здобувачів освіти з нормативно-правовою базою, зокрема роз’яснити позиції положень, які пов’язані з організацією освітнього процесу; 3) Провести круглі столи (у т. ч. онлайн) зі студентами з метою обговорення результатів анкетування щодо права здобувачів вищої освіти подавати свої пропозиції щодо покращення підготовки за ОП, змісту ОП в цілому.
  3. Проінформувати здобувачів освіти про організацію системи оцінювання в університеті, зокрема – про право студентів на зміну оцінки шляхом її оскарження (особливо студентів молодших курсів) і проведення підсумкового контролю. Особливо, коли це проходить у формі комп’ютерного тестування.
  4. Провести опитування (усне/письмове) здобувачів вищої освіти щодо методів і методик викладання, форм проведення занять із навчальної дисципліни; бесіди із студентами, запропонувавши здобувачам вищої освіти надати пропозиції щодо покращення ефективності застосованих методик у навчальному процесі. Обговорити на засіданнях кафедр зазначені питання, зокрема питання якості освіти здобувачів.
  5. Здійснити аналіз комп’ютерного забезпечення освітнього процесу в інститутах (щодо покращення дистанційного навчання в умовах воєнного стану).
  6. Продумати і активізувати заходи із залучення здобувачів вищої освіти до програм академічної мобільності.
  7. Необхідним є посилення поширення інформації серед студентів щодо порушень академічної доброчесності: списування, надавання неправдивої інформації, корупція, порушення етики та інші. Заходами з реалізації цього напряму можуть бути проведення бесід зі студентами, введення курсу «Академічної доброчесності» для студентів усіх освітніх програм.
  8. Покращити та урізноманітнити форми комунікації: викладач– здобувачі. Популяризувати цінності та принципи Кодексу етики, пропагуючи взаємоповагу у стосунках студент-студент та студент-викладач; 10) Консультувати здобувачів освіти стосовно можливості участі у різноманітних програмах академічної мобільності, у тому числі міжнародної академічної мобільності.
  9. Викладачі повинні надавати відгук щодо роботи студента, при необхідності провести роз’яснення щодо критеріїв оцінювання роботи і оформити відгук щодо роботи студента.
  10. Студенти повинні доступ до силабусів: мати можливість завантажити їх онлайн або від викладача. Необхідно продовжувати моніторинг своєчасного розміщення силабусів на сайтах кафедр.
  11. Оскільки для студентів планування свого часу для навчання може викликати труднощі та власне навчальне навантаження вони оцінюють як скоріше надмірне, в той час як викладачі вважають його помірним, необхідним є впровадження додаткових заходів щодо розвитку у студентів компетентностей
Поділитись: