Мета моніторингу
Опитування здобувачів вищої освіти проводилося в рамках реалізації внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти Відділом забезпечення якості освітньої діяльності і проводилось у червні 2024 року. Таке опитування є формою участі здобувачів вищої освіти у системі внутрішнього забезпечення якості вищої освіти та реалізації принципу «студентоцентрованого» навчання.
Враховуючи, що забезпечення внутрішнього контролю якості освіти в університеті полягає у співпраці з усіма зацікавленими сторонами освітнього процесу.
Опитування проводилося у формі анкетування із використанням інформаційного ресурсу GOOGLE FORMS.
Здобувачі освіти мали змогу у вільний час дати відповідь на питання.
Здобувачів проінформували, що опитування є дуже важливою складовою процесу оцінювання якості викладання та сприяє поліпшенню організації освітнього процесу. Також було наголошено на забезпеченні анонімності процесу анкетування, що використання результатів опитування неможливе без залучення до нього більшої кількості здобувачів, що надає можливість отримати адекватний зворотний зв’язок кафедрам, викладачам й адміністрації, дозволить здобувачам дійсно вплинути на навчальний процес та покращити якість навчання.
У анкетуванні взяли участь 46% студентів Університету.
Результати опитування здобувачів освіти були відображені у відсотковому значенні відповідно до кількості респондентів, що надали відповідь на те чи інше питання в анкеті.
Узагальнені результати опитування відображені на діаграмах, поданих нижче.
1 Вкажіть курс, на якому Ви навчаєтесь:
перший курс, перший (бакалаврський) рівень |
19,6% |
другий курс, перший (бакалаврський) рівень |
15,6% |
третій курс, перший (бакалаврський) рівень |
24,9% |
четвертий курс, перший (бакалаврський) рівень |
21,6% |
1 курс, другий (магістерський) рівень |
15,6% |
2 курс, другий (магістерський) рівень |
5% |
2 Чи влаштовує Вас кількість дисциплін вільного вибору протягом семестру?
Так |
81,4% |
Ні, їх моло |
14,6% |
Ні, їх багато |
6% |
3 Яка інформація має найбільший вплив на Ваш вибір дисципліни?
Авторитет викладача |
22,6% |
Зацікавленість дисципліною |
46,6% |
Легкий навчальний матеріал |
9,5% |
4 Як Ви ставитеся до існуючої процедури вибору навчальних дисциплін циклу професійної підготовки (вибір навчальної дисципліни відбувається на випусковій кафедрі, за переліком який пропонує кафедра)?
Задоволений у повній мірі |
63,5% |
Задоволений частково, пропоную змінити |
8,8% |
Важко відповісти |
23,9% |
5 Чи задоволені (не задоволені) Ви своїм вибором?
Так |
69,9% |
Частково |
25,8% |
Ні |
4% |
6 Чи обрали б Ви ці дисципліни повторно, чи змінили б свій вибір?
Так, обрав би знову |
79,3% |
Ні, змінив би свій вибір |
20,7% |
7 Чи задовольняє Вашим очікуванням перелік дисциплін вільного вибору здобувача циклу загальної підготовки?
8 Обрані дисципліни:
Цікаві та необхідні |
73,5% |
Цікаві але не протрібні |
10,6% |
9 Які форми попередньої роботи кафедр спонукали Вас до вибору?
Зустріч із викладачами із використанням презентаційних матеріалів |
33,2% |
Перегляд розміщених на веб-сайті університету презентацій |
34,2% |
Індивідуальні консультації із викладачами |
28,1% |
10 Які дисципліни Ви б порадили додати до списку дисциплін за вільним вибором?
Дисципліни гуманітарного блоку |
22,5% |
Дисципліни фахового циклу |
57,8% |
Дисципліни з інших освітньо-професійних програм |
19,7% |
11 Яким чином вивчення вибіркових дисциплін сприяє формуванню Ваших професійних та особистісних якостей?
Обрані освітні компоненти були цікавими, але на професійні якості не впливають |
12,3% |
Обрані освітні компоненти сприяли всебічному розвитку, позитивно впливали на фахову підготовку |
85,9% |
12 З якими труднощами Ви зіткнулись при вивченні вибіркових дисциплін?
Не було жодних труднощів |
51,9% |
Недостатня кількість інформаційних джерел з іноваційними технологіями |
12% |
Недостатня кількість практичних занять |
9,7% |
Неможливість здобути практичні навички |
23,9% |
13 Які навчальні дисципліни вільного вибору студента Ви хотіли б додати до переліку дисциплін циклу професійної підготовки? Які предмети Ви хотіли б вивчати і вважаєте необхідними для Вашої майбутньої професійної діяльності?
Програмування
Психологія
Computer vision, Data Science, Robotics.
Я би додав супер базову криптографію. У нас, розробників з 123 її немає, хоча є одним із важливіших аспектів при розробки додатків, застосунків тощо. Не треба прямо мега крутої, достатньо розповісти про хеші, симетричне та асиметричне програмування і ТД.
Додайте вибір.
Практичні заняття з розробки домашньої електромережі.
Правила технічної експлуатації електроустановок з детальним роз’ясненням практичних моментів. Було б цікаво для розуміння принципу та процесу експлуатації.
Усі інші дисципліни, які доступні збіжним із моєю спеціальностям. На жаль в силабусі моєї спеціальності було тільки по одній дисципліні вільного вибору на третій та четвертий курс, тобто вибору як такого не було зовсім, бо вибір з одного предмета не є вибором.
Спеціальність: Електроенергетика, цифрова енергетика.
Бізнес – планування, менеджмент в ресторанній структурі.
Кольорові матеріали.
Комп’ютерні технології, або щось в цьому напрямку.
Соціологія.
Я б додав ювелірну справу.
Ще не ознайомлена з запропонованим списком.
Усі представлені мені дисципліни вільного вибору були направлені на мою майбутню професійну діяльність, все влаштовує.
Порошкові та композиційні матеріали.
Матеріалознавство.
Надійність та витривалість технологічних кріплень у машинобудуванні.
Економіку.
Додати більше предметів з нашої прямої спеціальності для здобуття більших практичних навичок.
Синхронний та послідовний переклад.
Зробіть один раз нормально те що вже є.
Використання різноманітних комп’ютерних програм для швидкого перекладу.
Психологія поведінки людини.
Все що безпосередньо пов’язано з обраною спеціалізацією.
Все що стосується обраної спеціалізації напряму.
Хотілося б більше практики.
Все добре!
Підготовка до керування транспортними засобами
Психологія професійної діяльності.
Можливо більше фахових.
Метрологія.
Нанотехнології.
Курси музичної підготовки).
Більше дисциплін, що безпосередньо пов’язані зі спеціальністю, а
саме моделювання і подібній їй.
Основи працевлаштування.
Гуманітарні науки.
Мене все задовольняє
Навчання збірки дронів і заняття з працівниками підприємств
Укроборонпрому.
Екологічне законодавство, глобалістика.
Ті що стосуються професії.
Керування, збір, та програмування дронів.
Автоматизовані розрахунки деталей машин.
Предмети гуманітарного блоку.
Моя спеціальність 035.041 Германські мови та літератури (переклад включно, перша – англійська). Німецька/англійська/українська література окремими дисциплінами. Історія англомовних країн, історія
Німеччини/німецької мови.
Більше предметів у напрямку 3д моделювання
Англійську мову.
Важно відповісти, мені б хотілось щоб більш було інформації про програми по моделюванні, в яких я зможу працювати не тільки за своєю спеціальністю.
Пов’язані з технікою виробництв та етапами виробництва.
Англійська за спеціальністю.
Філософія, логіка, всесвітня історія (поглиблена).
Екологічного спрямування.
1. Хотів б додати до переліку дисциплін циклу професійної підготовки дисципліну “Технічне обслуговування технологічного обладнання хімічних виробництв”.
2. Хотів б вивчати і вважаю необхідними для Моєї майбутньої професійної діяльності наступні предмети:
а) Спеціальне обладнання та процеси органічної хімії;
б) Спеціальне обладнання та процеси неорганічної хімії;
в) Технічне обслуговування технологічного обладнання хімічних виробництв;
г) Методи дослідження, діагностика, моніторинг технічного стану машин та апаратів хімічних виробництв.
Філософія, Історія, Квантова фізика.
Просто більше практичного застосування знань.
Більш поглибленого вивчення обладнання.
Економіка.
Вимірювання екосистеми : проби повітря, грунту, води;
Задимленість, запиленість і так далі. Якщо це не складно буде.
За фахом, за спеціалізацією.
Біотехнологія, Нутриціологія, парфумерно-косметичні засоби їх склад та аналіз.
Більше про косметичні засоби та технології.
Психологія відносин з людьми, аналіз ринку підприємств.
Інноваційний менеджмент, конфліктологія.
Вища математика.
Правознавство.
Детальна конструкція сучасного авто.
Все добре, можна додати на 1 семестр предмет якийсь медичний, типу 1 медичної допомоги або що.
Дисципліни пов’язані з транспортною темою.
Вивчення ЄСКД.
Предмет де більш детально будуть розглянуті різні конструкції двигунів внутрішнього згоряння та двигунів інших принципів дії.
Практика, можливість спілкуватися з іншими фахівцями за обраною спеціальністю, також спілкування із закордонними фахівцями.
Дисципліни фахового циклу.
Більше педагогіки (а краще якоїсь практики з цієї дисципліни) і більше психології (можливо більш вузько направленої).
29% опитаних студентів цілком задоволені запропонованим списком вибіркових дисциплін, вважають, що наявні дисципліни необхідні і на даний момент нічого додавати чи прибирати непотрібно.
За результатами обговорення анкетування на засіданні Ради з якості
ЗАПРОПОНОВАНО:
Директорам ННІ, гарантам ОП, кураторам академічних груп провести онлайн зустрічі зі студентами та:
1. Активізувати участь здобувачів вищої освіти усіх рівнів у загальноуніверситетських опитуваннях.
2. Провести опитування здобувачів вищої освіти щодо вільного вибору навчальних дисциплін за освітньо-професійною програмою, форм проведення занять із навчальної дисципліни вільного вибору; бесіди із студентами, запропонувавши здобувачам вищої освіти надати пропозиції щодо покращення переліку дисциплін вільного вибору за освітньо-професійною програмою. Обговорити на засіданнях кафедр зазначені питання.
3. Організувати обговорення та інформаційні кампанії для студентів та викладачів, присвячені орієнтованому на студента підходу до дизайну освітньої програми.
4. Запровадити фінансовий стимул для викладачів (премії до зарплати) за розробку актуальних вибіркових курсів та їх проведення.
5. Проводити регулярні анкетування студентів та викладачів щодо вибіркових дисциплін, організовуйте зустрічі з випускниками та роботодавцями, що будуть здатні оцінити, які саме компетентності студентам потрібно надолужити за допомогою вибіркових дисциплін.
Викладачам
6. Об’єднуватися задля організації спільних презентацій вибіркових дисциплін для студентів. Чим більше доступної та зрозумілої інформації про вибірковий курс, тим більша ймовірність, що його оберуть найбільш умотивовані студенти.
7. Брати активну участь у визначенні мінімальної кількості студентів у групі, за якої вибіркові дисципліни будуть відбуватися.
ДЯКУЄМО ВСІМ СТУДЕНТАМ ЗА УЧАСТЬ У ОПИТУВАННІ!